جدول مطالب

معرفی موتور برق خانگی

قطعا همه ما قطعی برق را تجربه کردیم و تجربه خوشایندی هم نبوده است. بسیاری از وسایل برقی و ابزاری که به صورت روزمره و در خانه استفاده می کنیم وابسته به برق هستند و قطعی برق چیزی جز سردرگمی و کلافگی به همراه ندارد. بروز قطعی برق در روز های گرم سال بسیار سخت تر است و بیشتر حس می شود. جایی که استفاده از کولر آبی یا گازی یک ضرورت به حساب می آید، قطعی برق آسایش و آرامش را از ما می گیرد.

حتی یک بار تجربه چنین شرایطی، ما را به فکر فرو برده و به دنبال یک منبع برق اضطراری خوهیم رفت. یک منبع اضطراری که توانایی تامین برق مورد نیاز وسایل ضروری منزل را داشته باشد. به عنوان مثال یخچال، روشنایی، کولر آبی یا گازی و پمپ آب خانگی از ضروریات یک منزل هستند. البته این مورد به صورت کلی بیان شده و ضروریات یک منزل مسکونی با توجه به نیاز ها و اولویت های هر فرد مشخص می شود و شاید برای یک شما یکی دیگر از وسایل منزل اولویت بیشتری داشته باشد.

اولین و بهترین راه جهت تامین برق اضطراری یک منزل مسکونی، موتور برق خانگی است. موتور برق های خانگی در انواع موتور برق های خانگی بنزینی، موتور برق های خانگی دیزلی و موتور برق های خانگی گازسوز موجود هستند و شما می توانید با توجه به دسترسی راحت تر و بهتر به هر سوخت، نوع موتور برق خود را انتخاب کنید.

موتور برق خانگی

چه موتور برقی بخریم ؟

برای راحت تر کردن انتخاب و خرید موتور برق خانگی، سه دسته کم مصرف، مصرف متوسط و پر مصرف را معرفی کرده و توضیح میدهیم و شما می توانید با مقایسه مصرف منزل خود با دسته های معرفی شده، بهترین انتخاب را داشته باشید.

موتور برق خانگی برای مصارف کم

اگر نیاز شما در زمان قطعی برق تنها معطوف به تامین برق مورد نیاز برای روشنایی است، منزل شما کم مصرف به حساب می آید. برای این مقدار مصرف، پیشنهاد ما موتور برق های یک کیلووات است و از بین موتور برق های دیزلی و بنزینی و گازسوز، بهترین گزینه، موتور برق یک کیلووات بنزینی است. در دسته موتور برق های بنزینی یک کیلووات، بهترین ها، موتور برق بنزینی 1.2 کیلووات موکیتا و موتور برق بنزینی 1.2 کیلووات برند گرین پاور هستند. البته موتور برق یک کیلووات برند اگرو ماشین هم کیفیت بالایی دارد و در کنار 2 مدل ذکر شده قرار می گیرد.

موتور برق خانگی برای مصارف متوسط

یخچال، تلویزیون، روشنایی و کولر آبی مصرف متوسط یک منزل مسکونی به حساب می آیند. شما می توانید یک پمپ نیم اسب خانگی هم به لیست ذکر شده اضافه کنید. موتور برق یک کیلووات توانایی تامین برق مورد نیاز این مصرف کننده ها را ندارد و شما باید یک موتور برق 3 یا 3 و نیم کیلووات تهیه کنید. موتور برق 3.5 کیلووات کاملا مناسب نیاز مصرف خانگی متوسط است و با خروجی 12 آمپر، تمام مصرف کننده های ذکر شده را به صورت همزمان روشن می کند.

در این بازه توانی، پیشنهاد ما همانند بازه موتور برق های یک کیلووات، موتور برق های بنزینی برند موکیتا، موتور برق های بنزینی برند اگرو ماشین و موتور برق های بنزینی برند گرین پاور هستند. البته در اینجا انتخاب شما تنها به موتور برق های بنزینی محدود نمی شود و می توانید موتور برق گازسوز 2.2 کیلووات برند گرین پاور با مدل CC3000 هم مد نظر قرار دهید.

موتور برق خانگی برای مصارف زیاد

یکی از مصرف کننده های خانگی پرمصرف که نقش بسیار تعیین کننده ای در انتخاب توان موتور برق دارد، کولر گازی است. اگر قصد دارید در زمان قطعی برق از کولر گازی استفاده کنید به احتمال فراوان در دسته منازل پر مصرف دسته بندی خواهید شد. یخچال، تلویزیون، روشنایی، پمپ آب خانگی و یک کولر گازی تا 30 هزار مصرف کننده های معمول یک منزل پرمصرف هستند.

اگر منزل شما در دسته منازل پرمصرف قرار دارد و قصد خرید موتور برق خانگی دارید، پیشنهاد ما موتور برق های 8.5 کیلووات است. موتور برق 8.5 کیلووات به راحتی نیاز یک منزل پرمصرف را تامین می کند و شما می توانید در کنار مصرف کننده های ذکر شده، برق چند وسیله برقی کم مصرف دیگر هم تامین کنید. بهترین موتور برق های 8.5 کیلووات بازار ایران، موتور برق 8.5 کیلووات موکیتا، موتور برق 8.5 کیلووات هواسدان و موتور برق 8 کیلووات گرین پاور هستند.

جمع بندی

خرید موتور برق خانگی به سادگی و با توجه به 2 نکته قابل انجام است. مورد اول میزان مصرف برق منزل است که به صورت کامل خدمت شما توضیح دادیم و مورد دوم دسترسی راحت به سوخت مصرفی موتور برق است. موتور برق بنزینی و دیزلی و گازسوز از نظر کارایی تفاوتی ندارند و دسترسی بی دردسر شما به سوخت مصرفی، تعیین کننده نوع موتور برق خواهد بود.

سوخت گاز شهری در اکثر منازل در دسترس است و شما می توانید با خرید یک موتور برق گازسوز، خیال خود را از بابت تهیه سوخت راحت کنید. همچنین توصیه می کنیم نوشته موبوط به موتور برق های اتومات استارت را مطالعه کنید تا با آگاهی کاملی نسبت به خرید موتور برق خانگی اقدام کنید.

یکی از دسته موتور برق هایی که در مطلب بالا عنوان نشد، موتور برق های 5 کیلووات و 6 کیلووات است. یک موتور برق 6 کیلووات توانایی تامین برق مورد نیاز یک منزل مسکونی با مصرف کننده های، یخچال، تلویزیون، روشنایی، پمپ آب خانگی و کولر گازی تا 24 هزار را دارد. اگر مصرف منزل شما مشابه با مثال ذکر شده است، می توانید به جای خرید موتور برق با توان و قیمت بیشتر، یک موتور برق 6 کیلووات خریداری کنید.

شما می توانید با دنبال کردن صفحه شرکت جی زد دیزل در اینستاگرام و آپارات از آخرین محصولات و جشنواره های ما مطلع شوید. چنان چه در مورد مطالب بیان شده سوالی دارید، حتما در بخش دیدگاه های همین مطلب بیان کنید. تیم پشتیبانی در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهد بود.