یکی از سوالات متداولی که بعد از خرید موتور برق از ما پرسیده می شود، شیوه راه اندازی دستگاه است. راه اندازی موتور برق بنزینی بسیار ساده و در چند مرحله قابل انجام است. این مطلب علاوه بر توضیح مرحله به مرحله، شامل یک ویدئو آموزشی هم می باشد که تمام نکات لازم به صورت تصویری و در کنار یک موتور برق بنزینی خدمات شما توضیح داده شده است.

امیدواریم مطالب ارائه شده راهنمای کاملی برای شما باشد و بتوانید به سادگی و بی هیچ مشکلی موتور برق خود را راه اندازی کنید. اگر بعد از مطالعه ادامه این بخش و تماشا ویدئو آموزشی سوالی در ذهن شما باقی بود و یا مشکلی در راه اندازی موتور برق بنزینی خود داشتید، حتما در بخش نظرات همین مطلب بیان کنید. تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

مراحل راه اندازی موتور برق بنزینی

  • اگر موتور برق شما یک موتور برق بنزینی 4 زمانه باشد (نیازی به مخلوط کردن روغن و بنزین نداشته باشید) و مخزن سوخت و روغن دستگاه شما جدا از هم باشد، باید ابتدا مخزن روغن دستگاه را پر کنید. مقدار روغن مورد نیاز هر موتور برق در راهنمایی که همراه دستگاه ارائه می شود، بیان شده است. اما به صورت کلی ریختن روغن باید تا جایی ادامه داشته باشد که روغن تا رزوه آخر ورودی مخزن روغن بالا آمده باشد یا کلمه H روی گیج، قوطه ور در روغن باشد.
  • مرحله بعدی در راه اندازی موتور برق بنزینی، اضافه کردن سوخت دستگاه است. پر کردن مخزن سوخت الزامی نیست اما توصیه می کنیم بیشتر از میزانی که مصرف دارید سوخت اضافه کنید تا دستگاه در میانه کار خاموش نشود.
  • قبل از استارت و راه اندازی موتور برق بنزینی، شیر بنزین را باز کنید و ساسات دستگاه را در حالت بسته قرار دهید. ساسات معمولا کنار یا بالای هواکش قرار دارد و باید حتما قبل از استارت در حالت بسته باشد. کلید موتور برق را در حالت ON قرار داده و استارت بزنید. البته اگر موتور برق شما استارتی نباشد در این مرحله باید از هندل دستی استفاده کنید.
  • بعد از استارت موتور برق، ساسات دستگاه را به حالت باز تغییر دهید. موتور برق روشن شده و در حالت عادی کار می کند و شما می توانید برای تامین برق از آن استفاده کنید.

 

 

جمع بندی

مطالب و ویدئو ارائه شده به صورت تخصصی برای راه اندازی موتور برق بنزینی است و اگر سوخت موتور برق شما گازوئیل است، می توانید از آموزش راه اندازی موتور برق های دیزلی استفاده کنید. تمامی ویدئو های آموزشی ما در کانال آپارات جی زد دیزل در دسترس شما عزیزان است و می توانید برای تماشا آن ها اینجا کلیک کنید.