موتور برق

در ابتدا سوالاتی متداولی که در زمینه خرید موتور برق، راه اندازی موتور برق، سوخت موتور برق و … مطرح می شود را مورد بررسی قرار می دهیم و در ادامه به سراغ پمپ و ژنراتور خواهیم رفت. اگر سوالی دارید که جواب آن در بخش زیر مطرح نشده حتما در بخش نظرات همین مطلب عنوان کنید.

چه موتور برقی به کارم میاد؟

شما برای اینکه بدونید چه موتور برقی به کارتون میاد 2 راه دارید:
لیست مصرف کننده هاتون که قراره برق آن ها با موتور برق تامین کنید برای ما ارسال کنید تا ما برای شما محاسبه کنیم چه موتور برقی نیاز شماست.
خودتون با آمپر گرفتن از کنتور برق مجموع تون آمپر مصرفی تون مشخص کنید و طبق اون آمپر از ما دستگاه مورد نیازتون خریداری کنید.

موتور برق با چه نوع سوختی از همه بهتره؟

موتور برق ها انواع بنزینی ، دیزلی و گازسوز دارند که هر کدام مزیت ها و معایت خود را دارند اما مرسوم ترین نوع سوخت برای موتور برق ها ، بنزین است و دلیل آن سهولت دسترسی به بنزین و امکان استفاده از موتور برق به صورت قابل حمل است به همین دلیل موتور برق های بنزینی محبوبیت و فروش بیشتری دارند اما هر کدام از موتور برق های بنزینی ، گازسوز یا گازوئیلی ویژگی های خاص خودشون دارند که در بخش وبلاگ سایت ما می تونید بیشتر در موردشون مطالعه کنید.

هر چند وقت یکبار باید روغن موتور برق عوض کنم؟

موتور برق های تک سیلندر 4 زمانه به دلیل بالا بودن دور موتور در آن ها ، حرارت تولیدی موتور خیلی بیشتر است و به صورت استاندارد هر 50 ساعت یکبار باید روغن آن ها عوض بشه.

روش آب بندی موتور برق به چه نحوی است؟

شما زمانی که موتور برق خریداری می کنید قبل از اینکه بخواین اون زیر بار ببرید و ازش برق بگیرید حتما باید موتور برق تون آب بندی کنید روش آب بندی در موتور برق ها به این صورت هستش که اولین بار که روغن می ریزید به مدت زمان 2 ساعت موتور را 3 مرحله 20 دقیقه ای روشن و 3 مرحله 20 دقیقه ای خاموش می کنید و سپس روغن اولیه تخلیه می کنید ، مجددا روغن جدید می ریزید و بعد از آن می تونید از موتور برق تون برق بگیرید.

آیا امکان دارد ما موتور برق سایلنت کنیم؟

معمولا موتور برق هایی که به صورت فابریک سایلنت هستند استانداردها در آن ها رعایت شده و ترجیح ما این است که به جای خرید موتور برق open type که بخواین خودتون اونو سایلنت کنید از همان اول موتور برق سایلنت خریداری کنید چون این موتور برق ها هوا خنک هستند و سایلنت کردن موتور برق های غیر سایلنت تقریبا نتیجه استانداری به شما نمی دهد

مصرف سوخت موتور برق ها چقدر است؟

موتور برق ها در توان های متفاوتی وجود دارند که هر کدام بسته به توان تولیدی و حجم موتورشون مصرف سوخت مشخصی برای خود دارند که برای توضیح این بخش می توانید به بخش بلاگ وبسایت و مقاله مربوط به میزان مصرف سوخت موتور برق ها مراجعه کنید

آیا از موتور برق ها می توان به صورت دائم کار استفاده کرد؟

موتور برق های تک سیلندر هواخنک به صورت استاندارد یک بازه زمانی 6 الی 8 ساعته در هر 24 ساعت، قابلیت استفاده دارند. در صورت نیاز ضروری شما می تونید بعد از یک شیفت به مدت زمان 2 الی 3 ساعت به موتور استراحت دهید و دوباره یک شیفت 6 الی 8 ساعته از موتور استفاده کنید ولی باید بدونید که اگر این چرخه تکرارش زیاد باشه موتور شما زودتر مستهلک میشه و بازه زمانی تعویض روغن آن کوتاه تر مخواهد شد.

موتور برق کجا نصب کنم؟

شما برای محل نصب موتور برق تون محدودیتی ندارید اما باید بدونید که به طور کلی محل نصب موتور برق شما باید جایی باشه که در آن رفت و آمد هوا به صورت استاندارد وجود داشته باشه (برای تنفس موتور برق و خارج شدن دود ناشی از فعالیت موتور از اگزوز) و عملا هر فضایی که بتونید همچین شرایطی در آن فراهم کنید موتور برق شما می تواند در آن نصب شود و بعد از آن مهم ترین موردی که باید رعایت کنید دور بودن موتور برق از تابش مسقیم نور آفتاب و بارش باران و برف است.

برای واحد مسکونی 100 متری چه موتور برقی تهیه کنم؟

هنگام خرید موتور برق متراژ واحد مسکونی یا محلی که موتور برق قراره در آن استفاده بشه اهمیتی ندارد و تنها لیست مصرف کننده هایی که قراره برق آن ها تامین شود اهمیت داشته که روش های محاسبه میزان برق مصرفی تون در مقاله آموزش محاسبه میزان برق مصرفی در بخش بلاگ وبسایت بیان شده است.

چه نوع روغنی داخل موتور برق بریزم؟

معمولا استاندارد ترین نوع روغن در کاتالوگ دستگاه که در جعبه دستگاه قرار بیان شده است. اما اگر کاتالوگ در دسترس شما نبود بهتره بدونید که برای موتور برق های تک سیلندر بنزینی شما می تونید از روغن ۱۰W-۴۰ استفاده کنید.

آیا برق خروجی موتور برق ها نوسان دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی امروزه روی تمام موتور برق ها قطعه ای به اسم رگولاتور یا AVR نصب شده که وظیفه ی آن تثبیت کردن ولتاژ خروجی موتور برق است و زمانی که ولتاژ تثبیت بشه ما قطعا نوسان ولتاژ نخواهیم داشت

موتور برق های اینورتری چه نوع موتور برق هایی هستند؟

موتور برق های اینورتری نسل جدید از موتور برق ها هستند که قطعه ای به اسم اینورتر توی اون ها قرار گرفته که ویژگی های خاصی دارد ولی مزیت اصلی آن ها این است که نوسان ولتاژ و نوسان فرکانس در آن ها صفر است و برای مصارفی مثل UPS و کامپیوتر و لپ تاپ و سایر لوازم الکترونیکی حساس به نوسان فرکانس مناسب ترین گزینه می باشند.