معرفی موتور برق کمپ

کمپ و سفرهای گروهی طرفداران زیادی در کشور ما داشته و با افزایش محبویت رانندگی های خارج از جاده (Off-Road) جمعیت علاقه مندان این نفریحات بیشتر شده است. ماهیت این گونه تفریح ها در اغلب اوقات به گونه ای است که از فضای شهری و روستایی فاصله دارد و در دل کوه و جنگل و کویر اتفاق می افتد. در اکثر موارد، این نقاط از زیرساخت شهره بی بهره هستند و امکاناتی مثل آب لوله کشی، گاز و برق ندارد.

با توجه به نوع فعالیت، دسترسی به برق، کاربرد های مختلفی دارد. اگر قصد داشته باشید شب در طبیعت بمانید، روشنایی خیلی مهم خواهد بود و تامین روشنایی هم به برق نیاز دارد. با توجه به فصل حضور در طبیعت و یا دمای هوا، شاید قصد استفاده از هیتر برقی یا کولر داشته باشید که باز هم به برق نیاز خواهید داشت.

شارژ وسایلی مثل تلفن همراه و دوربین عکاسی هم به برق نیاز دارد. البته از پاوربانک هم می توانید برای شارژ این وسایل استفاده کنید اما مشخصا ظرفیت پاوربانک محدود است و اگر زمان حضور شما طولانی باشد، پاوربانک جوابگوی نیاز شما نخواهد بود. یکی دیگر از وسایلی که برای راه اندازی و استفاده به برق نیاز دارد، اسپیکر و باند و در کل هر نوع سیستم صوتی است.

بهترین راه تامین نیاز های ذکر شده خرید موتور برق کمپ است. یک سری از موتور برق ها مخصوص فضای کمپ و مسافرت ساخته شده اند و به نام موتور برق های کمپی شناخته می شوند. موتور برق کمپ، سایلنت و اینورتر است.

موتور برق کمپ

چرا موتور برق اینورتر؟

در موتور برق های اینورتری سیم پیچ معمولی و مرسومی که بر روی موتور برق های معمولی قرار دارد، حذف شده است. سیم پیچ های معمولی حجم سیم بیشتری دارند و در نتیجه وزن سیم پیچ نسبت به مدل اینورتر بیشتر است. همچنین در مدل های معمولی به دلیل همین حجم بیشتر سیم پیج، موتور قوی تری برای چرخاندن سیم پیچ لازم است که با تغییر سیم پیچ در مدل اینورتر علاوه بر کاهش وزن سیم پیچ موتور برق، وزن موتور دستگاه هم کاهش پیدا کرده است.

تغییر در سیم پیچ از حالت AC مرسوم به DC صورت گرفته است و موتور برق با استفاده از برد اینورتر ورودی DC از سیم پیچ را به خروجی AC تبدیل می کند. به همین دلیل به این نوع موتور برق، موتور برق اینورتری می گویند.

خروجی موتور برق های اینورتری بدون نوسان ولتاژ و فرکانس است و یک موتور برق کمپ است. چرا که شما برق هر وسیله برقی که داشته باشید، چه وسایل حساس چه وسایل معمول، می توانید با این موتور برق تامین کنید و هیچ نگرانی از آسیب ناشی از نوسانات ولتاژ و فرکانس نخواهید داشت. همچنین موتور برق های اینورتری وزن کمتری نسب به موتور برق های معمولی دارند و حمل و نقل آن ها بسیار راحت تر است.

چرا موتور برق سایلنت؟

بخش مهمی از لذت طبیعت، سکوت و آرامش است. موتور برق کمپ باید بی صدا یا کم صدا باشد و مخل آرامش و لذت بردن از طبیعت و مسافرت نباشد. موتور برق های سایلنت با یک قاب یا کانوپی سایلنت عرضه می شوند که صدای خروجی موتور برق را به حداقل می رساند و کاملا مناسب استفاده در کمپ و طبیعت خواهد بود. یکی دیگر از بخش های مهم و تاثیر گذار در انتخاب موتور برق، صدای دستگاه در زمان استراحت و خواب است. قطعا خرید یک موتور برق سایلنت برای استفاده در کمپ و مسافرت بهترین انتخاب است.

خرید موتور برق کمپ

در ادامه تعدادی از موتور برق های مناسب کمپ را خدمت شما معرفی می کنیم. در معرفی این موتور ها، تنها کیفیت و اعتبار برند معرفی شده را مد نظر قرار داده ایم و شما می توانید از بین مدل های معرفی شده موتور برق مناسب کمپ خود را با توجه به توان مصرفی خریداری کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم ملاک های لازم برای خرید یک موتور برق کمپ را خدمت شما توضیح دهیم و چند موتور برق با کیفیت و معتبر برای شما معرفی کنیم. اگر سوالی و ابهامی برای شما پیش آمده حتما در بخش دیدگاه های همین مطلب بیان کنید. تیم پشتیبانی جی زد دیزل در اسرع وقت پاسخگوی شما عزیزان خواهد بود. پیشنهاد می کنیم صفحه شرکت جی زد دیزل در اینستاگرام و آپارات را دنبال کنید. آموزش ها و معرفی محصولات در صفحات ما انجام خواهد شد.