در مطالب قبلی شیوه راه اندازی موتور برق دیزلی و بنزینی را خدمت شما توضیح دادیم و در این مطلب قصد داریم در مورد بهترین روغن برای موتور برق و زمان تعویض روغن دستگاه توضیحاتی خدمت شما ارائه کنیم.

 

بهترین روغن برای موتور برق

دمای هوا یکی از مهم ترین عوامل موثر در انتخاب روغن مناسب برای موتور برق است و توجه شما به این نکته باعث افزایش عمر مفید دستگاه می شود. روغن استاندارد موتور برق در فصول گرم سال روغن 2050 است که غلظت بیشتری دارد و به اصطلاح سنگین تر است. دمای موتور با توجه به دور موتور 3000 دور در دقیقه آن به سرعت افزایش پیدا می کند و چنان چه دمای هوا هم بالا باشد روغن با غلظت کم به سرعت کیفیت خود را از دست می دهد و استفاده از روغن 2050 که غلظت بیشتری دارد انتخابی مناسب است.

اتفاقی که در فصول سرد سال رخ می دهد بالعکس فصول گرم سال است و بهترین روغن برای موتور برق در فصول سرد سال روغن 1040 است که غلظت کمتری نسبت به روغن 2050 دارد.

 

زمان مناسب برای تعویض روغن

زمان مناسب برای تعویض روغن به 2 بخش تقسیم می شود. بخش اول مربوط به آب بندی دستگاه است که در یک مقاله جداگانه به شما توضیح خواهیم داد. بخش دوم بعد از آب بندی دستگاه است که باید هر 25 الی 30 ساعت روغن دستگاه را تعویض کنید. محل خروج روغن دستگاه روی مخزن روغن آن است. برای تعویض روغن باید پیچ مخزن روغن را باز کنید، روغن تخلیه کنید، پیچ را مجددا ببندید و روغن مناسب (بهترین روغن برای موتور برق با توجه به مطالب بیان شده) را داخل مخزن بریزید.

زمان مناسب تعویض روغن در راهنمایی که همراه موتور برق ارائه شده، متفاوت از آن چه ما گفتیم است و به طور مثال هر 80 ساعت عنوان شده است. این تفاوت در زمانی که ما به عنوان زمان استاندارد معرفی کردیم و زمانی که در راهنما عنوان شده است، به دلیل تفاوت در کیفیت روغن های موجود در ایران و روغن های خارجی است و مبنای ما هم استفاده شما از روغن داخلی است.

 

 

جمع بندی

مطالب عنوان شده عملی ترین نکات استفاده و نگهداری موتور برق است و شما می توانید با رعایت این نکات عمر مفید دستگاه خود را افزایش دهید. اگر در مورد انتخاب بهترین روغن برای موتور برق و یا زمان تعویض روغن دستگاه سوالی داشتید حتما در بخش نظرات همین نوشته، عنوان کنید. تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. همچنین شما می توانید با دنبال کردن صفحه ما در آپارات از سایر آموزش ها و نکات موبوط به موتور برق مطلع شوید. برای مشاهده صفحه رسمی جی زد دیزل در سایت آپارات اینجا کلیک کنید